Κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό στην Αμερική το βιβλίο του Robert Henson με τίτλο «Weather on the air -The history of broadcast Meteorology» (έκδοση της Αμερικανικής Μετεωρολογικής Εταιρείας- AMS) που περιγράφει την εξέλιξη της παρουσίασης της πρόγνωσης του καιρού στην αμερικάνικη τηλεόραση.
Όταν αρχικά παράγγειλα το βιβλίο είχα ένα μικρό ενδοιασμό αφού το βιβλίο σαφώς αναφερόταν για τα τηλεοπτικά μετεωρολογικά πράγματα στην άλλη μεριά του Ατλαντικού. Όμως το βιβλίο ήταν μια πραγματική αποκάλυψη. Όλα του τα κεφάλαια είχαν πραγματικά ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μπορούσε κανείς να σκεφτεί πολλά κοινά σημεία με τα δικά μας τηλεοπτικά πράγματα σχετικά με την παρουσίαση του καιρού
Καθώς ο καιρός στην τηλεόραση στις ΗΠΑ μετρά ήδη πάνω από 60 χρόνια έχει προφανώς περάσει από πολλές φάσεις… Στην Ελλάδα περάσαμε-περνούμε σε πολύ μικρότερο χρόνο τις φάσεις αυτές...
Θα βρει κανείς στο βιβλίo:
· πολλές αναφορές για την έμφαση που δίνουν όχι μόνο τα μεγάλα εθνικά δίκτυα αλλά και τα τοπικά κανάλια στην πρόγνωση του καιρού και απασχολούν τώρα όχι έναν αλλά ομάδα μετεωρολόγων πολύ συχνά με μεταπτυχιακές σπουδές
· πολλές έρευνες για τη μεγάλη ακροαματικότητα της πρόγνωσης του καιρού στα δελτία ειδήσεων
· το πως κάποτε ‘μοντέλα‘ παρουσίαζαν τον καιρό
· το πως κάποτε η πλειοψηφία των παρουσιαστών καιρού έκαναν "διάφορα" για να τραβήξουν την προσοχή του κοινού «clowning approach”
· το πως σιγά- σιγά επεκτάθηκε η πιστοποίηση των παρουσιαστών του καιρού από την Αμερικανική Μετεωρολογική Εταιρεία (“Seal of approval” , τώρα από το πρόγραμμα AMS Certified Broadcast Meteorologist”)
· την ολοένα αυξανόμενη χρήση γραφικών και της τεχνολογίας στην παρουσίαση
· το ρόλο της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας των ΗΠΑ
Το βιβλίο κλείνει με μια αναφορά στο μέλλον των τηλεοπτικών δελτίων καιρού σε μια εποχή που τα μέσα ενημέρωσης έχουν πολλαπλασιαστεί. Η προοπτική αυτή, για τον συγγραφέα, φαίνεται ευοίωνη.
Ο μετεωρολόγος που παρουσιάζει την πρόγνωση του καιρού είναι και θα παραμένει ένα πρόσωπο που ο κόσμος θέλει να βλέπει και να εμπιστεύεται.